Efter halvanden måneds massiv ombygning udvider fakta Hasle med 200 m2 og nyt butikskoncept. Dermed opgraderes butikken til et tidssvarende supermarked med masser af inspiration til døgnets mange måltider.

 

fakta vil give kunderne meget mere madinspiration, og det skal være lettere at spise bedre. Blandt andet derfor slår fakta i Hasle-bydelen ved Aarhus torsdag den 3. maj dørene op til en gennemrenoveret butik og et moderne butikskoncept, der matcher kundernes fremtidige indkøbsvaner, hvor blandt andet måltiderne skal være nemme at gå til.

”Det bliver Hasles nye madbutik. Kort og godt, ” siger butikschef Kasper Nygaard Knudsen, der med butikkens 28 ansatte de seneste uger har knoklet med at gøre alt klart, og som især glæder sig til at give kunderne nye ideer til aftensmaden:

”Hver uge lancerer vi en håndfuld nye, nemme og hurtige retter til lave priser. Og for at gøre det så let for kunden som muligt, har vi samlet varerne til måltiderne i en centralt placeret køler. Derudover byder vi på et stort udvalg af færdige salater og enkle måltidsløsninger i C-mærket, lige til at spise,” fortæller Kasper Knudsen, der er hentet til butikken efter ni år som butikschef i nabo-fakta’en i Aabyhøj.

Garanti for kvalitet
Ud over en inspirerende convinienceafdeling bryster butikken sig en stor frugt- og grøntafdeling, hvor sortimentet er udvidet med flere økologiske varer samt bær og sæsonaktuelle varer, der har butikschefens ord for høj kvalitet.

”Det er alfa omega for os, at kvaliteten af frugt og grønt altid er høj, og at de varer, vores kunder lægger i kurven, altid er friske. Og skulle det mod forventning smutte en enkelt gang med kvaliteten, er vi ikke blege for at gi’ en kvajebajer, ” lyder det med garanti og glimt i øjet fra Kasper Knudsen.

Nye koncepter
I forbindelse med åbningen lanceres der flere forskellige kødkoncepter, der styrker udvalget af kød i fakta. For eksempel byder butikken på MÖRT dansk ungkvæg, der er en af de bedste typer kød fra Danmark, Frilandssvinekød som er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse og Angus oksekød med entrecotes, der er modnet i mindst 21 dage og kendt for at være mørt, saftigt og meget velsmagende. Er man mere til kylling, er det måske Fritgående Kyllinger fra Sødam, der skal med hjem i kurven.

Også hvad angår brød, er der sprødt nyt; med konceptet Brødskabet garanteres friskt brød, der kun lægger én dag på hylderne, mens Mejeri-afdelingen er styrket i sortiment med bl.a. 50 gode produkter fra Thise Mejeri. Derudover byder afsnittet ”Verdensmad” på grænseløs madglæde – med et bredt og prisbilligt udvalg af udenlandske specialiteter, mens afdelingen for ”Specialøl” altid lover minimum 35 varianter at vælge mellem.

Endelig får den relancerede butik, en ny Nonfood-afdeling i butikken.

Købsoplevelsen i centrum
Men det er ikke kun nye varer, som skal gøre fakta Hasle til et bedre sted at handle. Butikken, der med genåbningen udvider med godt 40 procent - svarende til 617 m2 - er bygget i en ny, moderne stil med klare farver og flotte billeder. Der er investeret i en ny type inventar til frugt og grønt samt et massivt og tydeligt tilbudsområde midt i butikken – Markedspladsen. Det er her, kunderne finder de mange nye varer, som kommer hver uge. Og ved kassen er der indført ”maks. 4 i kø”, det sikrer en hurtig og flink betjening.

Selve åbningen sker torsdag den 3. maj, og butikschef Kasper og personalet glæder sig til at vise den nye butik frem for kunderne.

”Vi kommer jo fra nogle meget gamle og slidte lokaler. Og selvom vi sådan set er den eneste dagligvarebutik i området, har der været en tendens til, at folk har handlet, inden de kom hjem, fordi udbuddet og standarden var mangelfuld. Og det kan man jo godt forstå. Varerne var fine og i orden, men alt omgivende gjorde, at alt bare kom til at se trist ud. Med det nye flotte koncept, er udbuddet stort og kunderne kan handle færdig, og jeg er sikker på, at butikken nu bliver valgt til, ” siger Kasper og fortsætter:

”Jeg er mest spændt på, hvad kunderne siger, når de ser, hvor flot butikken er blevet siden den lukkede ned 16. marts, og hvad det egentlig er, vi har gået og knoklet med de seneste uger. Så vi glæder os virkelig meget til at tage imod alle vores kunder – både nye og gamle – igen, ” slutter Kasper Knudsen.