økologi i
Coop og fakta.

 

 

 

I Coop vil vi gøre økologi til hvermandseje 
Danmark skal være verdensmester i økologi. I Coop vil vi støtte økologiske producenter for at tilbyde dig et større udvalg af økologiske varer, der er til at betale. For over 30 år siden solgte Coop den første pose økologiske gulerødder i Brugsen.  Dengang var økologi ikke hvermandseje, men nyt, anderledes og for de få. Siden har økologien for alvor fundet fodfæste og hele 50% af det samlede økologisalg sker i dag via Coops butikker. At gøre økologi til hvermandseje er en af løfterne i Coops madmanifest. Det vil vi gøre sammen med vores kunder, partnere og producenter. For langt de fleste danskere er prisen den største barriere for at købe økologiske varer. Derfor sænker vi prisniveauet på vores økologiske varer – ikke kun i dag eller i morgen, men også i fremtiden. Så er vi flere, der kan være sammen om at gøre Danmark dobbelt så økologisk.  

Coops tre konkrete mål for at gøre Danmark dobbelt så økologisk 
• Vi reducerer priserne med mere end 200 millioner kroner om året de næste 5 år - i alt 1 milliard kroner
• Vi udvider det økologiske sortimentet og udvider udvalget på tværs af butikker og geografi
• Vi etablerer et dedikeret team til at udvikle økologisk varer i samarbejde med bl.a. Økologisk Landsforening og leverandører.

 

 

læs mere om ansvarlighed i fakta

økologi i Coop og fakta

365 økologi i fakta

365 minirisk i fakta

Coop’s kemi-strategi

kvalitet og varesikkerhed

miljømærker

Sødam

Thise

madspild